Source

Tune in to Season 2 of the CTF/FCE's Source! / Source a lancé sa deuxième saison!

December 15, 2023 CTF/FCE Season 2
Source
Tune in to Season 2 of the CTF/FCE's Source! / Source a lancé sa deuxième saison!
Show Notes

Welcome to Source – the official podcast of the Canadian Teachers’ Federation (CTF/FCE), presenting the latest trends and topics influencing publicly funded public education in Canada.

From thought leaders to union representatives and like-minded organizations, Source connects you to the stories behind Canada’s education ecosystem.  

Tune in to season 2 of Source to hear from labour activist like Alex Silas, human rights defender like Fae Johnstone, award-winning author like Shari Graydon, thought leader on AI like Dr. Christina Colclough, and more!



Source, le balado officiel de la Fédération canadienne des enseignantes et des enseignants (CTF/FCE), traite des dernières tendances et questions qui intéressent l’éducation publique financée par l’État au Canada.

Entre les chroniques de leaders éclairés de l’éducation publique et celles de chefs du milieu syndical ou d’organisations aux intérêts convergents, Source vous ouvre grand les portes de l’information sur l’écosystème de l’éducation au Canada. 

Suivez la deuxième saison de Source pour découvrir le travail du militant syndical Alex Silas, de la défenseuse des droits de la personne Fae Johnstone, de l’autrice primée Shari Graydon, de la leader éclairée de l’intelligence artificielle Christina Colclough, Ph. D., et de bien d’autres encore!

The Source podcast is produced by the CTF/FCE in Ottawa, on the traditional unceded territory of the Algonquin Anishinaabe People. / La balado Source est produite à Ottawa, sur le territoire traditionnel non cédé du peuple algonquin anichinabé, par la CTF/FCE.

Follow us on social media / Suivez-nous dans les médias sociaux : Twitter @CTFFCE, Facebook @CTF.FCE, Instagram @ctffce.

Views expressed do not necessarily represent the policies nor the views of the CTF/FCE. / Les points de vue exprimés dans cet épisode ne représentent pas forcément les principes directeurs ou les points de vue de la CTF/FCE.